۱۰ نشانه افسردگی – مجله روز

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

۱۰ نشانه افسردگی – مجله روز

۱۰ نشانه افسردگی – مجله روز https://majale-rooz.ir/2021/04/۱۰-نشانه-افسردگی-مجله-روز/ مجله روز Sat, 24 Apr 2021 00:14:08 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/04/۱۰-نشانه-افسردگی-مجله-روز/ خواب زیاد همچنین می تواند نشانه پنهان افسردگی باشد. به گزارش مجله روز ، باشگاه خبرنگاران جوان وی نوشت: “افسوس که در قرن 21 بیماریهای روانی مانند افسردگی هنوز یک بدبختی است.” بیهوده نیست ، بسیاری از مردم تمایلی به صحبت در مورد مشکلات خود ندارند و سعی می کنند آنها را پنهان کنند. در …

خواب زیاد همچنین می تواند نشانه پنهان افسردگی باشد.

به گزارش مجله روز ، باشگاه خبرنگاران جوان وی نوشت: “افسوس که در قرن 21 بیماریهای روانی مانند افسردگی هنوز یک بدبختی است.” بیهوده نیست ، بسیاری از مردم تمایلی به صحبت در مورد مشکلات خود ندارند و سعی می کنند آنها را پنهان کنند. در واقع ممکن است یکی از عزیزان شما افسرده باشد و شما از علائم ذکر شده در زیر آگاهی نداشته باشید.

1. همیشه سعی کنید خوشحال به نظر برسید

یک فرد افسرده ممکن است سعی کند پشت ماسک لبخند پنهان شود. این فرد در رابطه با عزیزان ، دوستان و همکاران خود همیشه خندان و خوشحال به نظر می رسد. با این حال ، خوشحالی او فقط یک حقه است.

2- همدلی بیش از حد

همدلی از ویژگی های اخلاقی است ، اما همدلی فرد افسرده توسط دیگران می تواند آنقدر شدید باشد که علائم افسردگی وی را بدتر کند.

3- بهانه ای آماده داشته باشید

نگران این نباشید که یک فرد افسرده بهانه ای برای رفتار عجیب خود به دست آورد. او بیشتر وقت خود را صرف ایجاد سناریوهای منفی می کند. او می تواند بلافاصله توضیح دهد که چرا دعوت شام را از دست داده است یا چرا هنگام قول دادن تماس را فراموش کرده است. این بهانه ها خصوصاً در مواردی که فرد معمولاً قابل اعتماد و قابل اعتماد است نگران کننده است. دوست یا عزیز افسرده شما به شدت خواهان کمک در پشت افسردگی پنهان خود است.

4- بدترین حالت را در نظر بگیرید

متأسفانه افراد افسرده تمایل دارند در جو منفی زندگی کنند. مطالعه ای که در مجله Personality and Social Psychology منتشر شده است ، ارتباط بین بدبینی و افسردگی را نشان می دهد. شرکت کنندگان در مطالعه که افسرده بودند نسبت به شرایط آینده بدبین بودند.

5- تغییر اشتها و وزن

خوردن زیاد یا کم غذا می تواند نشانه افسردگی باشد. برخی افراد برای استراحت به غذا روی می آورند. در حالی که دیگران اشتهای خود را از دست می دهند یا کمتر غذا می خورند. این تغییرات در مصرف غذا باعث می شود فرد دچار افزایش یا کاهش وزن شود.

6- تغییر در عادات خواب

ارتباط شدیدی بین خلق و خو و خواب وجود دارد. کمبود خواب می تواند باعث افسردگی شود و افسردگی می تواند خواب را دشوار کند. تحقیقات نشان می دهد کمبود خواب مزمن می تواند منجر به افسردگی شود. این نتیجه ممکن است به دلیل تغییرات شیمیایی در مغز باشد. خواب زیاد همچنین می تواند نشانه پنهان افسردگی باشد.

7- احساس خستگی بیش از حد

خستگی مفرط یکی از علائم بسیار شایع افسردگی است. برخی مطالعات نشان می دهد بیش از 90٪ افراد مبتلا به افسردگی خستگی را تجربه می کنند. در حالی که بعضی اوقات ممکن است همه احساس خستگی کنند ، افرادی که دچار خستگی شدید یا مداوم هستند (به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد) ممکن است افسردگی پنهانی داشته باشند.

8. از دست دادن تمرکز

مشکلات حافظه و تمرکز یکی از علائم رایج افسردگی است. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مشکلات تمرکز می تواند با به چالش کشیدن زندگی کاری و روابط شخصی ، تأثیرات اجتماعی افسردگی را بدتر کند.

9. درد جسمی و اختلالات سلامتی

افسردگی یک اختلال سلامت روان است ، اما همچنین می تواند عواقب جسمی داشته باشد. علاوه بر تغییر وزن و خستگی ، سایر علائم افسردگی نهفته که باید در نظر داشته باشید کمردرد ، درد مزمن ، مشکلات گوارشی و سردرد است.

10. عصبانی یا تحریک پذیر بودن

بسیاری از افراد عصبانیت و تحریک پذیری را با افسردگی مرتبط نمی دانند ، اما این تغییرات خلقی در افراد مبتلا به این بیماری غیر معمول نیست. برخی از افراد مبتلا به افسردگی نهفته ممکن است به جای غمگین نشان دادن ، تحریک و عصبانی شوند. عصبانیت و تحریک پذیری علائم پنهان افسردگی هستند.

انتهای پیام

روان درمانی و راه های درمان افسردگی چیست ؟

چند روش موثر برای درمان افسردگی وجود دارد. روان ‌درمانی یکی از این روش‌ها است که هدف از آن اصلاح افکار و باورهایی است که ب­صورت ناخودآگاه زمینه‌­ بروز افسردگی شده است.

راه های درمان افسردگی در صدد ارائه‌­ی روش­‌هایی برای کنار آمدن با استرس، تجویز دارو برای تسکین علائم، مانند فکر به خودکشی، یا تسهیل روش­‌های روان درمانی (نورومدولاسیون) است که در آن به­ منظور بازگرداندن ارتباط موثر بین قسمت­‌های کلیدی مغز، اعصاب بصورت مستقیم تحریک می­‌شوند.

به­ علاوه، افراد می­‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، از رژیم غذایی و ورزش ساده گرفته تا ملحق شدن به گروه سرود و تمرین مدیتیشن، به درمان افسردگی و رفع افسردگی شدید کمک کنند.

مطالعه کامل مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.