تذکر گمرک به بانک: مسئول اعلام گران نمایی ما هستیم

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

تذکر گمرک به بانک: مسئول اعلام گران نمایی ما هستیم

تذکر گمرک به بانک: مسئول اعلام گران نمایی ما هستیم https://majalehirani.ir/2021/تذکر-گمرک-به-بانک-مسئول-اعلام-گران-نمای/ مجله ایرانی Fri, 05 Feb 2021 15:59:23 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/تذکر-گمرک-به-بانک-مسئول-اعلام-گران-نمای/ گمرک ایران در مکاتبه ای با بانک مرکزی اظهار داشت که دفاتر متولی اداره ارزیابی گمرک ایران برای تعیین کالاها یا افزایش قیمت هستند و بانک های عامل باید از مکاتبات مستقیم خودداری کنند. به گزارش مجله ایرانی ، ارزش کالاها بالاتر از عدم انطباق ارزیابی کالاها با ارزشی که صاحب کالا برای گمرک اعلام …

گمرک ایران در مکاتبه ای با بانک مرکزی اظهار داشت که دفاتر متولی اداره ارزیابی گمرک ایران برای تعیین کالاها یا افزایش قیمت هستند و بانک های عامل باید از مکاتبات مستقیم خودداری کنند.

به گزارش مجله ایرانی ، ارزش کالاها بالاتر از عدم انطباق ارزیابی کالاها با ارزشی که صاحب کالا برای گمرک اعلام کرده است ، این امر گاهی اوقات می تواند باعث اختلاف و تأخیر در روند ترخیص کالا شود.

بانک ها باید از مکاتبات مستقیم خودداری کنند

گمرک ایران طی مکاتبه ای که اخیراً با بانک مرکزی ایران در خصوص افزایش نرخ ارز کالا انجام داده است ، برخی اقدامات بانک ها در این زمینه را یادآوری کرده است. مجموعه مقررات ارزی برای رسیدگی به بدهی های ارزی. مسئولیت اعلام ارزش کالاهای ناشی از واردات کالا گرانتر یا گرانتر است. دفتر سنجش گمرک ایران مسئول این امر است. در سطح بین الملل ، مدیریت نظارت و امور حقوقی بانک عامل اعلام می شود.

در همین راستا ، معاون فنی کمیسیون گمرک اظهار داشت که در سایر موارد مغایرت یا ابهام در مقدار ارز درج شده در پروانه گمرک به بانک های عامل ، ارزش اجرایی استعلام موازی دفتر ، صرف نظر از پاسخ گمرکات اجرایی و این دفتر درباره اختلافات به آداب و رسوم محلی اشاره می کند که باعث افزایش بوروکراسی اداری و پیشبرد روند منجر به اعلام نتیجه نهایی برای تأمین تعهد ارزی می شود و حجم پرونده ها را بدون دلیل افزایش می دهد.

بر این اساس ، برای جلوگیری از سکون در پرونده ها و تسریع در پاسخگویی به مکاتبات ، از بانک مرکزی خواسته شده است که اعلام کند از مکاتبه مستقیم با مکاتبات قیمت جلوگیری کرده و کلیه سوالات مربوط به قیمت و اختلافات را محدود کرده است. و نظر گمرکات اجرایی راجع به اختلافات غیر از ارزش کالا مبنای رسیدگی قرار دهید.

تعیین تکلیف کالاهای اساسی بود

در همین حال ، اخیراً وزارت صنعت ، معدن و تجارت وظیفه واردکنندگان کالاهای اساسی برای گمرک را اعلام و برای گمرک اعلام کرده است.

در این مصوبه ، وظیفه اظهار بیش از حد واردکنندگان کالاهای اساسی از مرداد 1397 تا آگوست سال گذشته مشخص شده بود و بر این اساس ، برای بررسی موضوع واردات کالاهای اساسی در مدت مقرر ، قیمت در نظر گرفته نمی شود. . تا پنج درصد

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.