حرف‌های زرین‌دست از موفقیت با «ساز دهنی» و آرزویش برای نسل جوان + فیلم

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

حرف‌های زرین‌دست از موفقیت با «ساز دهنی» و آرزویش برای نسل جوان + فیلم

حرف‌های زرین‌دست از موفقیت با «ساز دهنی» و آرزویش برای نسل جوان فیلم https://majale-rooz.ir/2021/03/حرف‌های-زرین‌دست-از-موفقیت-با-ساز-ده/ مجله روز Sun, 14 Mar 2021 09:30:46 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/03/حرف‌های-زرین‌دست-از-موفقیت-با-ساز-ده/ علیرضا زرین دست ، که تأکید می کند ، “به جوانان توصیه می کند که در شب اکران فیلم” ساز دهان “ساخته امیر نادری ، که طعم خلاقیت و خلاقیت را دارد ، یاد بگیرند که چگونه راه موفقیت را مدیریت کنند.” به گزارش مجله روز ، زرین دست یکی از به اصطلاح فیلمسازان ایرانی …

علیرضا زرین دست ، که تأکید می کند ، “به جوانان توصیه می کند که در شب اکران فیلم” ساز دهان “ساخته امیر نادری ، که طعم خلاقیت و خلاقیت را دارد ، یاد بگیرند که چگونه راه موفقیت را مدیریت کنند.”

به گزارش مجله روز ، زرین دست یکی از به اصطلاح فیلمسازان ایرانی است که بیش از 50 سال تجربه در این زمینه دارد.

وی در 24 اسفند سال 1332 در تبریز متولد شد و به همین بهانه مصاحبه ای با فریدون جیرانی داشت و در آن از تجربه کار با فیلمسازان از نسل های مختلف سینمای ایران گفت.

زرین دست ، که معتقد است بازیگران پشت دوربین هویت خود را در سینمای بعد از انقلاب پیدا کردند و بیشتر مورد توجه قرار گرفتند ، می گوید: “من از همه فیلمسازانی که با آنها کار کردم چیزهای زیادی آموختم ، حتی کسانی که از فیلم و سریال چیزی نمی دانستند.” . دایی جان ناپلئون “من همچنین چیزهای زیادی یاد گرفتم. در برهه ای از زمان ، فیلم هایی بودند که در این رقابت بر من تأثیر گذاشتند ، مانند سینمای مرکز رشد فکری و فیلم های” تجربه “،” زنگ تفریح ​​”و” ابزار دهانی ” .

وی درباره آشنایی با عباس کیارستمی می گوید: من کیارستمی را برای عنوان فیلم “رشید” و در دفتر “پیام” ملاقات کردم. در آن زمان ، او افسر پلیس بزرگراه جاجرود بود که در حال انجام وظیفه بود.

این فیلمساز ادامه داد ، همانطور که قبلاً گفت: من شب نمایش فیلم “ساز دهان” موفقیت را آزمایش کردم. در آن لحظه ، سازندگان فیلم مرا برگرداندند و من مرد جوانی لاغر را دیدم که اعضای بدن را شکافته و به سمت من می آید. او مرا در آغوش گرفت و به من تبریک گفت و بعد فهمیدم ناصر تقوایی است.

زرین دست همچنین می افزاید: فیلمسازان نسل سوم نیز فوق العاده بودند و تأثیر بسزایی در سینمای ایران داشتند ، به ویژه در دهه 1960 و حتی بخشی از دهه 1970 ، فیلم های درخشانی ساخته شد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. اما آنچه پس از نسل سوم برای دیجیتال رخ داده است ، به دلیل تغییر تصویر ، چندین وجهه دارد و یکی از جنبه های آن این است که بسیاری از افراد شروع به تصویرگری ، فیلمبرداری و عکاسی می کنند و در این میان ، استعدادها و خلاقیت های مختلفی ظاهر می شوند.

وی می گوید ، “آرزوی من برای جوانان در سینمای ایران این است كه بدانند چگونه می توانند موفقیت را به نمایش بگذارند تا استعداد و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند ، و همچنین من می خواهم كه آنها از خرد برخوردار باشند.”

زرین دست از دهه 1950 بیش از 70 فیلم فیلمبرداری کرده و برای فیلم های “پری” ، “فرزند خاک” ، “ملکه” و “سرو زیر آب” برنده جوایز جشنواره فیلم فجر شده است.

“خون بود” ، “تیغ و ترمه” ، “کفش های من کجاست؟” ، “مزارشریف” ، “متروپل” ، “تلفن همراه رئیس جمهور” ، “ملکه” ، “زمهریر” ، “پسر آدام ، “دختر اوا” ، “سوپراستار” ، “بیپولی” ، “اسکان” ، “فرزند زمین” ، “سوسن دیوانه” ، “آتش زحل” ، “حکم” ، “صحنه جرم ، بدون ورود” ، “ماسک” ، “الهه زیگورات” ، “صبحانه برای” دو نفر “” ملاقات طوطی “،” سیندرلا “،” رقص شیطان “،” همسر مورد علاقه من “،” چشمان او “،” فریاد “،” جادوگر ” ، “بیهوش” ، “ضیافت” ، “هدیه هند” ، “پری” ، “آبادانیها” ، “آقای بخشدار” ، “خانه تنهایی” ، “دو مو” شبهای زاینده رود “،” نمای نزدیک “، “عروسی مبارک” ، “فروشنده دست (قسمت سوم)” ، “دوچرخه سواران” ، “خط قرمز” و “گزارش” همه بخشی از فروشگاه طلا و جواهر هستند.

در زیر یک فیلم کوتاه از مصاحبه دوربین منتشر شده توسط موزه فیلم آمده است:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل را از اینجا بارگیری کنید: video / mp4

انتهای پیام

سازدهنی

یادگیری ساز دهنی سخت است ؟ 7 ترفند برای یادگیری سریع

سازدهنی یا هارمونیکا ساز جذابی است. این آلت موسیقی نه تنها یکی از بهترین و مناسب ترین ساز ها برای مبتدیان است بلکه استفاده از آن هم خیلی رایج است. نوازندگان هارمونیکا هیچ وقت این یار همیشگی را از خودشان جدا نمی کنند و همیشه همراه شان است. برای اجرا تنها کافیست آن را از جیب شان در بیاورند و شروع به نواختن کنند.

حتی اگر کاملا مبتدی و نابلد هم باشید، می توانید با ساز دهنی صدا تولید کنید. تمام آن چه لازم است انجام بدهید این است که دهان تان را روی آن حرکت داده و بدمید تا این ساز بی ادعا آکورد های ماژورش را برای تان به صدا در بیاورد! چه بخواهید برای سرگرمی ساز دهنی بزنید و چه امیدوارید این هنر را به صورت حرفه ای دنبال کنید، کار های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با این ساز انجام بدهید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا یادگیری ساز دهنی سخت است یا خیر .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.