نزدیک‌شدن به ایران و سوریه؛سعودی به دنبال چیست؟

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

نزدیک‌شدن به ایران و سوریه؛سعودی به دنبال چیست؟

نزدیک‌شدن به ایران و سوریه؛سعودی به دنبال چیست؟ https://majale-rooz.ir/2021/05/نزدیک‌شدن-به-ایران-و-سوریه؛سعودی-به-د/ مجله روز Thu, 06 May 2021 14:40:07 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/05/نزدیک‌شدن-به-ایران-و-سوریه؛سعودی-به-د/ در سفر به دمشق ، ژنرال خالد الحمیدان ، شخصیت نزدیک به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، با رئیس جمهور بشار اسد ، علی مملک معاون امور امنیتی رئیس جمهور و وزیر امنیت دیدار کرد. مقداد این گفتگوها بر سر برقراری مجدد روابط دمشق و ریاض ، گشودن سفارت عربستان در دمشق و …

در سفر به دمشق ، ژنرال خالد الحمیدان ، شخصیت نزدیک به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، با رئیس جمهور بشار اسد ، علی مملک معاون امور امنیتی رئیس جمهور و وزیر امنیت دیدار کرد. مقداد این گفتگوها بر سر برقراری مجدد روابط دمشق و ریاض ، گشودن سفارت عربستان در دمشق و بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب بود ، در حالی که رئیس جمهور سوریه تمایل کشورش را برای افتتاح سفارت در ریاض اعلام کرد.

انتظار می رود فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان ، پس از افتتاح رسمی سفارت عربستان پس از ماه مبارک رمضان ، به دمشق سفر کند. در همین حال ، حدس زده می شود که سوریه عدنان محمود ، سفیر سابق سوریه در تهران و وزیر اطلاعات سابق را به عنوان سفیر جدید به ریاض بفرستد.

صرف نظر از اهداف پنهان عربستان سعودی برای نزدیک شدن به ایران و سوریه به عنوان دو کشور با نفوذ ، این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در انتخابات 2020 ایالات متحده و پیروزی نامزد دموکرات جو بایدن در تغییر رویکرد سیاسی عربستان سعودی هیچ تاثیری ندارد.

بر خلاف دونالد ترامپ ، جو بایدن دیدگاه مطلوبی نسبت به سیاست های تهاجمی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ندارد زیرا این دو شخص از نظر اعتبار هزینه های سیاسی زیادی را برای ایالات متحده داشته اند.

پرونده ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی و فساد مالی نتانیاهو و همسرش سارا در تیم سیاسی جو بایدن قرار دارد. جو بایدن معتقد است که محمد بن سلمان با استفاده از چتر دونالد ترامپ فراتر از حجم سیاسی عربستان در منطقه ، در ساختار داخلی کشور نقش داشته است و این نقش تنها در خدمت اهداف شخصی دونالد ترامپ است.

حبس خانگی بیش از 600 شاهزاده سعودی ، از جمله محمد بن نایف ، ولیعهد سابق سعودی ، که ارتباط نزدیکی با دموکرات ها دارد ، با مخالفت جو بایدن مواجه شده است. بنابراین ، محمد بن سلمان ، که معتقد است جو بایدن در تلاش است تا محمد بن نایف را به عنوان وراث انتخاب کند ، در برابر فشارهای ایالات متحده برای آزادی این شاهزاده بانفوذ سعودی مقاومت می کند و این اختلاف بین ریاض و واشنگتن را افزایش داده است.

بنابراین ، دولت عربستان سعودی ، به ویژه محمد بن سلمان ، در تلاش است تا یک حاشیه امن در منطقه ایجاد کند تا بتواند به این حاشیه ایمنی منطقه ای اعتماد کند و تنش ها را با سه کشور مرکزی منطقه ، یعنی ایران ، سوریه کاهش دهد. و ترکیه: تثبیت کنید.

اظهارات اخیر فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مورد لزوم پایان جنگ در یمن ، اظهارنظرهای دوستانه و مثبت محمد بن سلمان در مورد ایران و سفر اخیر رئیس آژانس امنیت و اینتل عربستان در دمشق در این زمینه مورد تحلیل قرار گرفت.

اگرچه عربستان سعودی طی یک بحران ده ساله در سوریه نقشی کاملاً مخرب داشته و بیش از 80 میلیارد دلار کمک مالی به گروه های تروریستی ارائه داده است ، اما سیاست ثابت سوریه همیشه این بوده است که هرگز دوستانه کشورهای عربی را انکار نکند.

سوریه به عنوان یک کشور با نفوذ منطقه ای ، همچنان در محور مقاومت باقی خواهد ماند و به هیچ وجه فریب انگیزه های ایالات متحده و رژیم های عربی برای جدا شدن از محور مقاومت را نخواهد خورد ، اما در عین حال چنین خواهد شد. حلقه عرب را ترک نکنید.

از سوی دیگر ، انتخابات ریاست جمهوری سوریه ، که در آن بشار اسد مجدداً پیروز خواهد شد ، بدون شک کشورهای عربی خلیج فارس را به این نتیجه رسانده است که باید با بشار اسد در سوریه به توافق مشترک برسند.

ایالات متحده ، که پس از ده سال از حمله ما به سوریه نتوانسته است شطرنج سیاسی خود را تغییر دهد ، نسبت به اوضاع داخلی سوریه بی تفاوت شده است و احتمال دارد نیروهای آمریکایی به شرق عقب نشینی کنند. آینده.

بنابراین ، این واقعیت تاریخی که سوریه همیشه طوفان های شدید را در نزدیکی دروازه های دمشق متوقف می کند ، در مورد حکومت بشار اسد صدق می کند و این تغییرات سیاسی نشان دهنده پایان تدریجی بحران ده ساله سوریه است.

310311

ذات‌الریه (سینه پهلو) چیست

شُش یا همان ریه نیز مانند هر عضو دیگر بدن ممکن است عفونت کند که به این عفونت، ذات‌الریه یا سینه پهلو گفته می‌شود. عفونت ریه می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد، به‌حدی که بیمار را به بیمارستان بکشاند. در ریه، هوا در نهایت وارد جایی می‌شود که کیسه هوایی نام دارد. هنگام بروز ذات‌الریه برخی از این کیسه‌های هوایی با مایع چرکی پُر می‌شوند؛ بنابراین، نفس کشیدن برای بیمار سخت شده و اکسیژن کافی وارد خون نمی‌شود تا به همه‌ نقاط بدن برسد. هر شخصی ممکن است دچار عفونت ریه شود، اما کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از دیگران در معرض خطر عفونت ریه هستند زیرا دستگاه ایمنی بدن آنها قدرت کمتری برای مبارزه با میکروب‌ها دارد.

عفونت ریه می‌تواند یک یا هر دو ریه را درگیر کند. نکته مهم اینجاست که برخی از مبتلایان به ذات‌الریه از بیماری خود مطلع نیستند. به اصطلاح این افراد دچار «ذات‌الریه متحرک» هستند و عامل عفونت را در محیط پراکنده می‌کنند. برخی عادات مانند استعمال دخانیات هم خطر بروز عفونت ریه را تشدید می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.