کنترل قیمت‌ها در بازار؛ از حرف تا عمل

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

کنترل قیمت‌ها در بازار؛ از حرف تا عمل

کنترل قیمت‌ها در بازار؛ از حرف تا عمل https://majale-rooz.ir/2021/03/کنترل-قیمت‌ها-در-بازار؛-از-حرف-تا-عمل/ مجله روز Sun, 14 Mar 2021 03:16:32 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/03/کنترل-قیمت‌ها-در-بازار؛-از-حرف-تا-عمل/ با توجه به پایگاه داده مجله روز ، تیتر یک امشب قاسم نوده فراهانی ، در مورد تجربه برگزاری نمایشگاه های شب عید در سال های اخیر صحبت کرد و افزود: مقرر شد اتحادیه ها بازار ویژه شب عید را با تخفیف ویژه در اخذ مجوز اتحادیه شما افتتاح کنند. رئیس اتاق اصناف تهران با …

با توجه به پایگاه داده مجله روز ،

تیتر یک امشب قاسم نوده فراهانی ، در مورد تجربه برگزاری نمایشگاه های شب عید در سال های اخیر صحبت کرد و افزود: مقرر شد اتحادیه ها بازار ویژه شب عید را با تخفیف ویژه در اخذ مجوز اتحادیه شما افتتاح کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه حرف اصلی بازار عرضه و تقاضا است ، گفت: وقتی مردم کمبود کالا را احساس کنند مواد غذایی را در خانه ذخیره و ذخیره می کنند. نگرانی مردم در مورد احتمال کمبود کالا باید برطرف شود.

وی گفت: “ما باید بازار را مدیریت كنیم تا مردم در هر مرحله احساس كوتاهی كنند.”

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به نیاز روزانه میدان بهمن و تهرانپارس گفت: “نیاز روزانه مرغ تهران 1000 تن است اما روزانه حدود 200 تن توزیع می شود.” از طرف دیگر مشاهده شده است که یک کیلو مرغ زنده 24000 تومان فروخته می شود.

نوده فراهانی با بیان اینکه نباید به مردم دروغ گفت ، افزود: مردم در طول هشت سال دفاع مقدس را با تمام کاستی های خود ساخته اند بهتر است بگوییم به جای دروغ گفتن مرغ کم است. در چشم مردم و انقلاب اسلامی نیست که مردم برای تهیه مرغ و روغن صف آرایی کنند. کالاهای مشمول مالیات نباید برای تحویل کالاهای مورد نیاز مردم به مشتری تحویل داده شوند.

رئیس اتاق اتحادیه به روسای اتحادیه میوه و تره بار هشدار داد: بازارهای میوه و تره بار نباید بدون لایحه میوه را در اختیار بازرگانان شهر قرار دهند.

“محمد علی کمالی سروستانی” ، رئیس انجمن ملی مرغداران ایران ، مشکل بازار مرغ امسال را به تصمیمات دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی بستگی دارد و گفت: “یکی از دلایل گرانی و کمبود مرغ است

وی افزود: به سادگی اعلام شیوع مرغداران به تأمین مواد غذایی و نهاده های مرغ نیاز دارد. داشتن حواله های بدون کمک کارایی ندارد. مرغداران نباید مجبور شوند از بازار آزاد سهم دام بگیرند. این بی نظمی انگیزه مرغداری را برای جوجه ریزی مجدد کاهش می دهد.

رئیس اتحادیه ملی مرغداری گوشتی افزود: قیمت های تعیین شده توسط ستاد تنظیم بازار طیور مناسب و غیرواقعی است.

سروستانی افزود: حواله باید 45 روز باشد نه 40 روز. کمبود اطلاعات برای 5 تا 10 روز مانع از رسیدن نهایی مرغ و ورود اندازه مرغ (تقریباً 1.5 کیلوگرم) به بازار می شود.

رئیس اتحادیه ملی مرغداری طیور گوشت گوشتی صادرات طیور را به مدت 5 ماه ممنوع دانست و افزود: با زور نمی توان بازار را کنترل کرد. در صنعت بازار طیور حدود 23000 مرغدار مشغول فعالیت هستند. 10٪ مرغداران مرغ را به کشتارگاه منتقل می کنند ، بقیه مرغ زنده به فروش می رسد. مرغدار مسئول حواله های دریافتی خود است. مرغ را تحویل دهید.
وی گفت: “قیمت مرغ و کالاهای گران شده فقط با افزایش 10 تا 15 درصدی مازاد بازار کاهش خواهد یافت.”

سروستانی درباره التهاب بازار شب عید گفت: کاهش واردات آرد و دانه های روغنی که از عناصر اصلی ورودی های مرغ است روند صحیح و یکنواختی نبوده است. التهاب در واردات نهاده ها منجر به التهاب در بازار فروش می شود. در طی شش ماه اول سال جاری مشخص نبود که چه کسی مسئول واردات و توزیع ورودی ها است. هنوز تقسیم کار بین سیستم بازار ، انبارها و گمرکات وجود ندارد.

“عباس تابش” ، رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ، تنظیم بازار را یک کار بین بخشی تعریف کرد و گفت ، “اگر بخشهای مختلف نقش مناسب خود را نداشته باشند ، بعداً به وعده های خود عمل خواهیم کرد.”

رئیس سازمان حمایت درباره “تناقض حل میوه” در ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی جهاد گفت: در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار ، تصویب قبلی ستاد تنظیم بازار تصویب شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.