شش روایت از سال ۹۹

جدیدترین اخبار و اطلاعات گردشگری و توریست را در این وبلاگ دنبال کنید.

شش روایت از سال ۹۹

شش روایت از سال ۹۹ https://majale-rooz.ir/2021/03/شش-روایت-از-سال-۹۹/ مجله روز Thu, 18 Mar 2021 16:57:13 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/03/شش-روایت-از-سال-۹۹/ سال گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی داشتیم که باید برخی از آنها را مرور کنیم. به گزارش مجله روز ، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: “سال 99 در حال پایان است ، در حالی که شیوع ویروس تاج سایه ای شدید بر تمام جنبه های زندگی ایرانیان ایجاد کرده و روزهای عجیب و …

سال گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی داشتیم که باید برخی از آنها را مرور کنیم.

به گزارش مجله روز ، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: “سال 99 در حال پایان است ، در حالی که شیوع ویروس تاج سایه ای شدید بر تمام جنبه های زندگی ایرانیان ایجاد کرده و روزهای عجیب و باورنکردنی را برای ما ایجاد کرده است. البته فوتبالیست ها کمی خوشحالتر بودند ، زیرا این غول خنده دار و این صنعت بزرگ حرکت در سراسر جهان را متوقف نکرده اند. سال گذشته ما بسیاری از رویدادهای تلخ و شیرین را داشتیم که برخی از آنها را باید مرور کنیم.

فاجعه سال

بدون شک ، باید از مرگ باورنکردنی و فوق العاده غم انگیز مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان فاجعه بزرگ سال 1999 یاد کرد. هر دو پر از لبخند و اشتیاق به زندگی ، به زودی به ویروس تاج مبتلا شدند و راهی مرگ شدند. هنوز هم شگفت آور است که آنها دیگر در میان ما نیستند ، اما با عزیمت این دو عزیز ، شماره های 8 و 25 به تعداد غم انگیز فوتبال ایران اضافه شد. میناوند و انصاریان چند روز قبل از درگذشت وی به مناسبت دربی تهران میزبان و مهمان برنامه حمایت مالی باشگاه پرسپولیس بودند. مرگ دیگو مارادونا افسانه ای در ساحل بین المللی امسال نیز هواداران را تلخ کرد.

بوسه سال

یکی از پرتنش ترین جدایی های فصل فوتبال ایران ، حرکت شجاعانه خلیل زاده از پرسپولیس به الریان قطر بود. این اتفاق قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد و ضربه فنی به پرسپولیس وارد کرد. این در حالی است که شجاع همیشه تعصب و وفاداری را به جوش می آورد و به عنوان مثال یک جمله مقدماتی با این مضمون داشت: “من خانواده فقیر خود را به خانواده ثروتمند نمی آورم” ، اما در آخر او آن را فروخت! آنچه آتش را شدت بخشید ، عمل عجیب بوسیدن آرم الریان در جلسه معارفه خلیل زاده بود. او در پرسپولیس کارهای زیادی انجام داد ، اما تکرار مجدد او در اولین روز پیوستن به یک باشگاه قطری ، خشم هواداران را بسیار برانگیخت.

برخورد سال

در آخرین روزهای سال 1999 ، سرانجام انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و تیم مهدی تاج و علی کفاشیان (حداقل از نظر ظاهری!) کنار رفت. برنده انتخابات عزیزی خادم بود که به نظر می رسد ائتلاف وی با حیدر بهاروند و استفاده از ارتباطات وی با روسای هیئت های فوتبال نقشی اساسی در این موفقیت دارد. در کمال تعجب علی کریمی فقط 9 رای برای شفاف سازی ساختار مدیریتی فوتبال ایران به دست آورد. شگفتی دیگر انتخابات رأی احسان حاجصفی بود. ساعاتی بعد که کاپیتان تیم ما محل حمایت جلال حسینی از علی کریمی را پسندید ، مشخص شد که او به مصطفی آجورلو رای داده است.

شکاف سال

پرسپولیس امسال برای دومین بار در سه فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. در شرایطی که تجربه فینال قبلی می توانست به سفیدپوشان کمک کند تا در دیدار فینال انفرادی مقابل اولسان هیوندای به پیروزی برسند ، اشتباه مهلک مهدی شیری طناب های تیم را چرخاند. هرچه این دیدار به تساوی یک بر یک پیش می رفت ، مدافع پرسپولیس توپ را به طرز عجیبی گرفت و یک پنالتی برای اولسان اعلام کرد. این یکی از عجیب ترین اشتباهات تاریخ فوتبال ایران بود که اکنون قابل فراموش شدن نیست. سرانجام پرسپولیس در آستانه کسب جام برای این اشتباه برای دومین بار قهرمانی را از دست داد.

سال ناگوار

البته ، در سال 1999 اتفاقات ناخوشایند و ناخوشایند زیادی نداشتیم ، اما یکی از بدترین آنها مربوط به میزبانی ایران در مسابقات کشوری و باشگاهی بود. بر این اساس ، نه تنها درخواست هیچ یک از چهار نماینده ایران برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا پذیرفته نشد ، بلکه درخواست تیم ملی برای میزبانی مقدماتی نیز پذیرفته نشد. بنابراین ، تیم ملی فوتبال ایران در ژوئن 1400 مجبور است مسابقات گروهی را در بحرین ادامه دهد ، که کار ما را بسیار دشوار می کند. همانطور که انتظار می رفت ، روسای جدید فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه ای مدیران قبلی را به این شکست متهم کردند.

رفت و برگشت

اما یک واقعیت عجیب دیگر در سال 1999 سفر رفت و برگشت فرهاد مجیدی به نیمکت استقلال بود. این مربی پس از باخت به تراکتور و عدم قهرمانی در جام حذفی استعفا داد. مجیدی با احمد سعادتمند ، مدیرعامل وقت این باشگاه درگیری زیادی داشت. سرانجام او رفت و این باشگاه محمود فكری را با قول بازگشت به استراماچیونی به عنوان سرمربی درآورد. فکری همچنین 16 بازی سرمربی تیم بود و یک دوره آشفته را پشت سر گذاشت تا اینکه مجیدی با اخراج خود به پست خود بازگشت. “بسیاری از مردم از رفتار مجیدی تعجب کردند و از او س askedال کردند که چرا می خواهد خیلی زود برگردد.”

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.